הנה תראו - עברה שנייה! ואתם עדיין כאן. ועכשיו תגידו, מתי לאחרונה שיתפתם מאמר, אחרי שקראתם את כולו? עד הסוף? נכון שמזמן? יודעים למה? כי טווח תשומת הלב שלנו, ירד ל 6 שניות. (זה פחות משל דג זהב, אגב.) עם כל מה שיש לקרוא, לראות לאהוב ולשתף – אין כבר כוח, או חשק להתעמק. אבל, תוכן איכותי הוא עדיין סוכן המכירות מספר 1 שלכם. סליחה על הסליזיות. אין ברירה, אתם חייבים להשקיע. אז איך מתגברים על מחסום ה-6 שניות? 1. שוכחים ממילות חיפוש ומנועי חיפוש
זה קשה, להיפטר מההרגל. חווה זאת על בשרי. אבל כתיבה למילות מפתח - זה עולם בהכחדה.
אז בקול גדול: מילות המפתח, הן כבר לא הדבר החשוב ביותר בכתיבת תוכן. אלא הקורא. על פי עקרון זה, קל מאד להבדיל בין כתבות שעובדות, לכאלה שבא רק להקיא מהן: הראשונות, נכתבות בסגנון דיבור שמתאים לקורא. הן מביאות עניין, תועלת, עצות טובות, רעיונות חדשים ויצירתיים. סיפור שעדיין לא סופר.
השניות, כותבות למנועי חיפוש. למה להתאמץ בכלל? אני את שלי עשיתי: מילות המפתח מופיעות מלא, מ-ל-א פעמים. בכותרת, בפסקאות, בכותרות הביניים. יש קשר, אין קשר; כן הגיוני, לא הגיוני, כתוב טוב, לא כתוב טוב – מה זה משנה? הרי לכם 30% מילות מפתח, מפוזרות נכון, בכתבה חמה מהתנור. בבקשה. יאק. לכן, שוכחים ממילות חיפוש וביטויי חיפוש, ועוברים לסעיף הבא: 2. חושבים (ומתכננים) לפני שכותבים
איך יודעים מה מעניין את הקורא היום? להגיד ש - "אה, זה קל: פשוט תהפכו להיות הגולש, ואז תבינו מה הוא רוצה לקרוא" - זה מעצבן. כי זה ממש קשה, עד בלתי אפשרי. אז אני אגיד את זה פשוט: חייבים לעשות את זה. ואם אתם רוצים לדייק – אתם יכולים גם לשאול אותו ישירות. איך? פרסמו שאלון בפייסבוק. שלחו מייל עם פניה חמודה, ובקשו שניה מזמנו. הרימו טלפון (כן, טלפון) לכמה מאלו שנרשמו לבלוג שלכם לא מזמן, ושאלו מה מעניין אותם לדעת היום. אין לתאר את כמות התובנות שיצאו מהשקעה מזערית כזו.
ואז – פשוט כתבו את זה. 3. כותבים תוכן שקל לאנשים פשוטים להבין אפילו אם קהל היעד שלכם נורא מתוחכם.
6 שניות, זוכרים? אז: > שלבו מ-ל-א שטחים לבנים בין השורות והפסקאות. > גוונו את גודל הפסקאות (כאן, גם מילה יכולה להיות פסקה) > שבצו כותרות מדי כמה שורות. אבל כתבו אותן טוב ואז - קשטו את הכתבה בתמונות נחמדות, לא דביקות אם אפשר והכי טוב – שלכם, או של העשייה שלכם. וזהו. אפשר לומר שבגדול, זה לחזור למקור של הדברים. לדיבור פשוט. לחשיבה ישרה. בלי רושם ובלי דאווינים. זה, מה שנקרא תוכן טוב. ובאמת זהו.
|