ובכל פעם מחדש, אני נמלאת עונג ושמחה. זה קורה, כי זה מה שהגדרתי שיקרה, כשפתחתי את הבלוג הזה.
איך עושים את זה, למה מאמינים לזה ולמה זה חשוב?
מדי יום אני שמחה לגלות, שאתם כבר לא קוראים לזה `קופירייטינג` או `כתיבה יוצרת`.
(אפילו לא `כתיבה שיווקית`).
איזו הקלה.
המונח `תוכן שיווקי` הוטמע היטב. העשייה של תוכן שיווקי – מורגשת היטב.
יותר ויותר עסקים עושים שימוש בתוכן שיווקי בכדי:
> להימצא אונליין > למסור תועלת ועניין > ולייצר מערכת יחסים טובה, יציבה וארוכה עם אלה שמוצאים אותם רלוונטיים.
עכשיו, המנצח הגדול במשחק החדש-ישן הזה, הוא זה שידבר ברור, יהיה אנושי, יעניין, יצחיק, ייתן תועלת ויימנע מלמכור.
עד כאן, ברור.
מכאן,
שלסגנון הדיבור שלכם במוצרי התוכן השיווקי שלכם, יש כוח.
בכל פעם שאתם יוצרים פוסט לבלוג, מאמר לאתר, פרופיל מוצר, דף נחיתה, קטלוג שיווקי, סרט תדמיתי - אתם בוחרים מי יידבק אליכם, ומי ינשור. ולכן, לתוכן שיווקי יש היכולת להכתיב את המציאות.
הדבר החשוב ביותר שיש לי לומר בשלב זה, כאשר אתם חושבים על תוכן שיווקי וגם עושים תוכן שיווקי הוא:
היו עקביים.
האם אתם מחליפים אישיות מדי יום? אז למה יש מותגים, שמחליפים את סגנון הדיבור שלהם מדי יום?
הם עושים תוכן שיווקי, ומשקיעים בו את מיטב ההון והאנרגיה. הם יוצרים בלוג עסקי ובו כתבות מקצועיות, ואז-
בכתבה אחת – הסגנון שיחתי-דיבורי (עם המון כאלה !!!!!!! או כאלה ...) בשנייה – הסגנון אינפורמטיבי, יבש. ביטויי המפתח מופיעים באופן מחשיד ולא קריא בשלישית – ישנה הקדמה ארוכה מאד ברביעית – אין הקדמה בכלל בחמישית – נעשה שימוש בבולטים של חיצים ( כאלה > או <) בשישית – נעשה שימוש בבולטים של מספרים בשביעית – כפתור הקריאה לפעולה סופר מגניב (אני רוצה! תנו לי מהטוב הזה) ובשמינית – כפתור הקריאה לפעולה יבש כמדבר צין (למידע נוסף)
ועוד כהנה וכהנה.
למה כדאי לשמור על עקביות בסגנון הדיבור בתוכן השיווקי?
הקוראים שלכם, אלה שהצלחתם לרכוש את אמונם בדם יזע ודמעות, אוהבים אתכם משום שאתם מדברים בסגנון מסוים, בהתמדה.
אם תשנו את הסגנון בכל כתבה, אם תארחו אדם בבלוג שיכתוב שונה באופן חריג מאד, ואם חלילה, תבקשו מכמה כותבים ליצור תוכן עבורכם, מבלי לתאם או להאחיד ביניהם - הקוראים כבר לא יאמינו לכם.
ולכן,
עליכם לגבש פרסונת מותג. (הא?) פרסונת מותג = אישיות מותג.
אישיות המותג כוללת כמה מרכיבים: מי אתם, מה הקול שלכם ומי הקהל שתרצו למשוך.
מי אתם
בהתחשב בעובדה שכל אחד מכם, הינו עסק או מותג סופר מקצועי, מנוסה ומיומן, האם אתם:
> חבורה של היפים צעירים, מגניבים, מתוחכמים וחכמים? > חברה שקולה, הגיונית, מאופקת ורשמית? > חברה שרק קמה ועם המוצר החדש שלה - היא מלאת מרץ לשנות את העולם? > חברה וותיקה, בה שועלי קרבות מנוסים שיודעים להתמודד עם כל תרחיש?
מה הקול שלכם
> חברתי – סחבקי > חינוכי > ציני – עוקצני > מלומד ומאופק > מצחיק והזוי > בוטה ומחוכם > מורם ומתוחכם
ולשאלה החשובה מכל -
מי הקהל שתרצו למשוך
> צעירים > מבוגרים > הורים > טינאייג`רים > מילניאלס > פרטיים > עסקיים > מקבלי החלטות > שומרי סף (מזכירים ומזכירות, מנהלים אדמניסטרטיביים) וכו`.
ועכשיו, צרו לכם סגנון דיבור אחיד ככל הניתן, משלכם.
איך זה עובד אצלי?
בכל הנוגע לכתיבת החומרים לבלוג שלי – הגדרתי לעצמי כמה כללים:
1. לעולם לא אכתוב למנועי חיפוש. רק לאנשים. 2. לעולם לא אכתוב פוסטים שמילות המפתח הן העוגן היחיד 3. סגנון הדיבור שלי הוא שיחתי, דיאלוגי: זה אני, ואתם 4. סגנון הדיבור אישי, בגובה העיניים 5. סלנג עדין מותר. גם שימוש במילים באנגלית אם בא לי 6. לרוב, ישולבו בפוסטים עצות פרקטיות לשימוש חופשי של קהל השומעים 7. הכותרות בולטות וצבועות באדום או אפור (תלוי במזג האוויר) 8. מילות ז`רגון מקצועי כמו inbound או אפילו SEO יפורקו ויוסברו היטב. אין לי כל כוונה לעשות כאן רושם.
בגדול, הבלוג הזה, הוא מרחב אישי יותר מאשר עסקי, בו אני כותבת על כל נושא שמעניין אותי בעשייה היומיומית.
כך שגם אם האתר כתוב בלשון רבים: `אנחנו` – ומציג את סוכנות התוכן כחבורה של אנשי מקצוע, החלטתי את הבלוג אכתוב בנימה אישית ואנושית. כאדם שעומד מאחורי החברה.
וכך, אני כותבת כמו שאני מדברת.
אז, לאחר שנות חיפושים – מצאתי את עצמי. לאחר ניסיונות רבים – מצאתי את הקול שלי. אבל איך אני יודעת מי קהל היעד שלי? (עובדת על זה. משייפת ומעלה לאוויר)
|