אם אתם כאן, כנראה אתם שייכים לזן הולך וגדל של אנשים, שלהם אני קוראת "מתפתלים".
אלה שנמאס להם להתפשר. אלא שנמאס להם לעשות עוד מאותו הדבר. אלה שלא מאמינים יותר בפרסומות, טלמרקטינג ודיבור חסר תועלת ל"כולם".
אלה שרוצים מקום 1.
מאז שחדר התוכן השיווקילמיינסטרים של המיינסטרים, הפך מ"האישה האחרת" ל"גברת הראשונה" וקידם עסקים ממצב של "אף אחד" למובילים בתחום -- כל אחד רוצה תוכן.
למה? זה בעצם פשוט: כי תוכן חשוב.
הוא כבר הוכיח עצמו כגורם העיקרי: > להנעת תנועת גולשים עקבית לאתר > ליצירה של לידים איכותיים לארגון, יום אחרי יום, שנה אחר שנה > ולהגדלת המודעות של הקהל לארגון
כשאני מגיעה עם ההגדרה הזו ללקוחותיי הם אומרים: "טוב, אז איפה החידוש, בעצם? ברור שאנחנו עושים אסטרטגית תוכן", וכשאני שואלת: "האם אסטרטגית התוכן שלכם כוללת את המטרות הארגוניות, ניתוח פרסונות והגדרת קהלי יעד?" -- הם נאלמים דום.
מה אנשים חושבים שהם יודעים על אסטרטגית תוכן (ומה היא באמת)
אם כבר יצא לכם להתחיל במהלכי תוכן, ודאי התמקדתם ב-2 פעולות:
1. יצירת תוכן 2. פרסום תוכן
גם אם ארגנתם את כל המידע בטבלת אקסל מסודרת, זו אינה אסטרטגית תוכן. זהו יומן עורך. כמו זה שלכם, עוד כמה מיליונים אחרים התחילו ב"מה אני עושה" ולא נגעו ב"למה אני עושה את זה".
או -- מה אני רוצה להשיג עם זה.
מדוע כדאי שתהיה לכם אסטרטגית תוכן?
אותם מיליוני מסמכים כתובים התמקדו בצעדים הפרקטיים: מציאת כותרת מפוצצת, יצירת סדרת וידאו יקרה, בניית מערך וובינר מתגלגל,
וכל זאת מבלי לעצור ולחשוב -- מדוע שלמישהו יהיה אכפת מכל זה?
ואז, או שיצירת התוכן עלתה (בכסף) יותר מהצפוי, או שהקהל לא הגיב כמו שרצינו, או שאף אחד לא טרח למדוד אם זה עובד, ולשפר את זה.
המסקנה המתבקשת? תוכן זה רע. תוכן זה לעשירים. תוכן זה לאלו שיש להם זמן לשחק.
אבל, ושוב - זה "אבל" גדול, מסביב הכל תוכן, כולם עושים תוכן (חלקם אפילו טוב מאד) והדבר היחיד המניע את הגלגלים באינטרנט, בעסקים ובכלל -- הוא תוכן.
אסטרטגית תוכן מבקשת לפתור את כל הבעיות עוד בטרם התרחשו (והן יתרחשו, היו בטוחים) משום שאסטרטגית תוכן שואלת מדוע ליצור תוכן מלכתחילה.
מה כוללת אסטרטגית תוכן?
אם לפשט, אסטרטגית תוכן מחברת בין 2 אלמנטים עיקריים:
המטרות הארגוניות וקהלי היעד.
1. הגדרת המטרות הארגוניות
תגידו, אתם יודעים למה אתם (או הארגון בו אתם עובדים) עושים את מה שאתם עושים?
האם אתם מבקשים לשנות את העולם? לשפר את הדרך בה נעשים דברים? לשנות מציאות ולהיטיב עם אנשים?
גם אם התשובה היא "כן להכול, בבקשה", כדאי לבחור מטרה אחת, ולהגדיר אותה בשיטת ה-SMART (מה זה?).
רק לאחר שאתם מבינים מהי מטרת הארגון, תוכלו להבין מה מטרת מהלך התוכן (להעלות מודעות, להמיר לקוחות או לבנות קהילות). כשתדעו את זה, תוכלו להגדיר את נושאי התוכן, ובאמת להתקדם.
פעם משווקים פנו עם מוצרים ממוצעים לאנשים ממוצעים. להרבה אנשים ממוצעים. הם עשו את זה עם פרסומות טובות, שהזרימו עוד כספים שעזרו לקנות עוד פרסומות. כל אלה שישבו על השוליים ועל הקצוות – נחתכו ממרכז הפוקוס השיווקי.
כיום, כשיש יותר מדי אופציות ופחות מדי זמן, אנשי האמצע פיתחו מיומנויות מתקדמות ב"להתעלם ממך".
אם משווקים באמת רוצים שיקשיבו להם, כדאי שייפנו לאנשים היושבים בקצוות. האובססיביים. המשוגעים לדבר.
בקצרה? על מנת להטמיע רעיון, מוצר או שירות חדש עליכם לעבור דרך 5 קהלים עיקריים. אלו שמופיעים למעלה. ולא, בלתי אפשרי להעביר את המסר שלכם לרוב בני האדם, אם לא תבקרו קודם לכן אצל חלק קטן מהם, שממש משתגע על מה שיש לכם לומר.
ועכשיו, קומו -- ומצאו אותם.
למה אנחנו אוהבים כל כך לבנות אסטרטגית תוכן?
ברמה האישית, גוגל עשו לנו טובה ענקית. בזכות העדכונים האחרונים באלגוריתם, מנועי החיפוש הופכים לחכמים יותר. מה שמאפשר לנו להיות רגועים יותר: הנה סוף סוף! העולם מבין שיש ליצור תוכן לאנשים, ולא למנועי חיפוש.
הלאה כתיבה לפי מילות מפתח, הלאה האבסת תכנים ירודים בביטויים בלתי יעילים.
היכולת של מנועי החיפוש לזהות איכות בתוכן, הקשר וכוונה אנושית, מאפשרת לנו להמשיך ליצור תכנים חכמים, מועילים, אותנטיים וכיפיים.
תכנים שמייצרים חוויית גלישה טובה לגולש. תכנים שמנועי חיפוש אוהבים.
תכנים שניתן ליצור, רק הודות לאסטרטגית תוכן טובה.
רוצים ליצור אסטרטגית תוכן לארגון שלכם, ולעוף קדימה? צרו קשר