איך גורמים לגולש לדעת על קיומך באמצעות תוכן? (שלב 1)
ברוכים הבאים למסר ה-1 בסדרת `תוכן זה מדיד`. אם אתם כאן, אתם מאמינים בתוכן וביכולות שלו לקדם אתכם. אבל אתם זקוקים לעוד חיזוק או הוכחה.
הגעתם למקום הנכון.
למרות שתוכן שיווקי כבר הוכיח את עצמו, כאחד שיודע להביא תוצאות שממש רואים בעיניים (יותר תנועה לאתר, יותר לידים, יותר המרות) ישנם עדיין אנשים שלא מאמינים שזה עובד.
כמה חבל.
ההתנגדות הראשונה והאבסולוטית שאני שומעת (כמעט) מכל מנהל היא:
"אבל איך אני יכול לדעת אם תוכן עובד?"
איך אומרים? בסוף, זה הכל מספרים. אז הנה כמה מספרים כדי להתחיל:
כשמצליבים את כל המידע החשוב הזה, עם העובדה שבעתיד הלא רחוק רוב הצרכנים יצליחו לחסום את כל הבאנרים, הפרסומות והשיחות הלא מזוהות באמצעות אפליקציות Adblock, תוכן נראה כברירה הכי טובה שנותרה.
מה שיפה, הוא שכל אחד יכול לעשות תוכן וקצת כמו דומינו, ברגע שמתחילים עם זה, הקלפים מתחילים ליפול אחד אחרי השני. אבל בשביל שזה יקרה, צריך להתחיל.
איך מתחילים?
השלב ה-1 בדרך, הוא העלאת המודעות. מודעות, היא החשיפה של אנשים למותג, שירות או מוצר. ותוכן שיווקי הוא הדלק המניע את תהליך ההמרה של גולש מתעניין ללקוח.
מכירים את המשפך השיווקי?
גולש נכנס לרשת. כנראה כדי לחפש דבר מה. בשלב הזה, הוא עומד על שפת המשפך, ומתלבט לאן ללכת - החוצה, או צעד אחד קטן פנימה. מה לדעתכם יגרום לו לקחת החלטה?
ככל הנראה, אם ימצא תשובה לשאלה המנקרת בו.
איך תוכן עוזר להגדיל את המודעות?
בכך שהוא מספק תוכן אותנטי ומועיל לשאלות שאנשים שואלים את עצמם, ואת הרשת. כמו למשל... "איך להגדיל מכירות?", "איך פותחים עסק חדש?" או "איך מגדלים עץ רימון בלי מזיקים?". אתם מבינים את התמונה.
איפה אנשים מחפשים (ומוצאים) תשובות בעזרת התוכן?
1. ברשת החיפוש - תוכן איכותי לאנשים וידידותי למנועי החיפוש 2. ברשתות חברתיות - תוכן ויראלי, קליל, רלוונטי ומועיל 3. בתוכן ממומן –תכנים ממומנים בגוגל אדוורדס, ופלטפורמות להמלצת תוכן כמו טאבולה או אאוטבריין
אלו סוגים של תוכן מתאימים לשלב הזה?
1. פוסטים בבלוג 2. פוסטים ברשת החברתית 3. תוכן מבדר: משחקים, חידונים, תוכן ויראלי 4. מאמרים בהם עצות וטיפים 5. ניוזלטרים 6. תוכן אטרקטיבי וחינמי
איך מודדים הצלחה של תוכן בהעלאת המודעות?
1. Share of voice – מודל רווח המשכלל מדדים שונים של נכס תוכן אחד, באתר אחד בפרק זמן נתון 2. Reach- מספר החשיפות של גולשים לנכס התוכן, לפחות פעם אחת ובזמן נתון 3. Engagement – מדדי האינטראקציה של גולש עם נכס תוכן
איך אתם יודעים שהצלחתם?
1. תנועה טריה ואיכותית לאתר של מבקרים חדשים 2. הגברת מעורבות גולשים ברשתות החברתיות (עוקבים, שיתופים) 3. דירוג גבוה במנועי החיפוש הודות לעבודת SEO, מחקר ושיבוץ מילות מפתח
מסקנה? יותר תוכן = יותר מודעות.
רוצים תוכן ולא יודעים כיצד להתחיל? למה שלא נתחיל בשיחת ייעוץ קצרה?