תוכן שיוקי לרשתות חברתיות - איך מתחילים? |
#1: מה המטרה שלכם רשתות חברתיות חבות את קיומן הודות למעגל הדדיות אינסופי: מחד, קיימים כוכבי רשת, מותגים וגם סתם אנשים בשר ודם הממלאים את הפיד בהגיגים, תמונות או סרטונים. מנגד, קיים הציבור הרחב, חלק ממנו צמא לריגושים (במלים אחרות, מכור קשות), שייתכן ויגמול בשיתוף, אהבה, סלידה ולעיתים קרובות מדי, גם בשיימינג. והנה דבר מעניין. אלו הגולשים ברשת החברתית, לא באים לסגור עסקאות. לא באים לקנות בכוונה תחילה מוצרים או שירות. הם באים להתבדר, להתאוורר, להתעדכן. כך שאם הפלטפורמה קורצת לבעלי עסקים כאחלה של במה חינמית עם קהל עצום, רעב וטרי – אז לא. מה כן? מרחב מדהים שניתן לספר בו סיפור, לשפוך אור על זווית לא מוכרת אודות דבר מה מוכר, לגלות סודות, להדגיש נקודות נעלמות, לגלות טפח ואולי יותר ובגדול, לעשות את העולם מעניין יותר. וזו המטרה של נוכחות מותג ברשת החברתית. במילים אחרות. גם מותגים שרוצים למכור, ברשתות החברתיות מומלץ שיתנו שירות. אם זה נעשה חכם, מותג יכול לא פחות מאשר להביא לשינוי חברתי. דוגמא מעולה היא ה™bookbook של איקאה, שביקשה להציג גאדג`ט מהפכני בעל מאפיינים מופלאים, תוך שליחת בעיטונת לאפל, וגם לנו. המכורים. דוגמא נוספת היא הקמפיין של Always - LikeAGirl# שהפך את הביטוי המשמיץ לדרך נפלאה לחגוג, ובכן, את היותך בת. (בכנות, המבחנה עם הנוזל הכחול המבריק, לא דומה לדבר האמתי). 2#: אל מי אתם מדברים? הרשתות החברתיות, כמה נחמד מצידן, פישטו עבורנו עד מאד את תהליך פתיחת הדף העסקי. מאותו רגע ואילך הן גם מעודדות אותנו להשמיע קול בדרכים משתלמות. וזה קל. החלק היותר מאתגר, הוא להניע את האוויר. (לא דיברנו על לעשות גלים. גם משב רוח מותגי מרענן, מספק בהחלט.) בכדי להגיע לשם, כדאי שרוב העוקבים אחר הדף, יהיו תואמים לקהל היעד הרצוי על ידי המותג. שאלו עצמכם - מי משתמש ברשת החברתית הזו? מדוע הם שם? ולכמה זמן הם עתידים להישאר עד שיעברו לאחרת? כיצד הם משתמשים ברשת, והיכן? וגם, האם הרשת הזו מארחת בקלות רבה יותר קהל נשי? צעיר מאד? בוגר מאד? פינטרסט לדוגמא, היא רשת הנשלטת על ידי הקהל הנשי. כדאי לדעת זאת בטרם הנך מפרסם את המקדחה המשוכללת החדשה שלך. #3: מה יש לכם לומר ומה באמת יש לכם לומר? ועד כמה זה מרענן, חדש או יצירתי? העצה שלנו, היא לבחון מה יש לך לומר, עוד לפני שניגשים לפתיחת הדף. ובמידה ויש מה לומר, כדאי להבין כיצד כל מוצר תוכן מוביל לאחר. לדוגמא, אם החלטתם לפצוח במסע שיווק גרילה למשקה חדש, ולהעלות את הקמפיין ברשתות החברתיות, כדאי להכין מוצרי תוכן נוספים שיתמכו במסר הוויראלי, יגבו פרטים מלידים ויפתו אותם לעמוד בקשר מולכם, לאורך זמן. |
||