פייסבוק נגד שיווק במייל. האמת המוחלטת. |
מלחמת ראש בראש: שיווק במייל נגד שיווק ברשתות חברתיות יותר מדי משווקים, מותגים ואנשים (שגם הם בימינו, מסתבר, מותגים), מתעלמים מהשיווק במייל, בעיקר לנוכח עלית קרנן של הרשתות החברתיות.
> הרשתות החברתיות הן חינמיות (אשליה. הסבר בהמשך) > הרשתות החברתיות הן כל מה שלוהט עכשיו > לרשתות החברתיות כמות עוקבים העולה על חמישית מאוכלוסיית העולם (לא ספרנו. מאמינים). יחד עם זאת, השיווק במייל נותר בעינו – שיטת השיווק בעלת העלות-תועלת הטובה ביותר, הרבה מעבר לכל השיטות והערוצים האחרים. קצת מספרים חשבונות המייל הפעילים ברחבי העולם עומדים על כ- 3.6 ביליון, בעוד פייסבוק נהנית מכ- 1.26 ביליון חשבונות פעילים. בעוד שיווק במייל נתפס כערוץ אמין ליצירה ושימור של לקוחות, ובעל עלות נמוכה בהשוואה לתועלת המתקבלת, הרי שהרשתות החברתיות אינן ניצבות בראש המשפך השיווקי לחינם. שיווק ברשתות חברתיות מגיע לקהל עצום של עוקבים ומעריצים, מיצר הזדמנויות עילאיות לחיבור אמיץ בין המותג ללקוח, ומייצר תהודה ומודעות מידית לפעולות שיווקיות מגוונות. יחד עם זאת, רשתות חברתיות מהוות אינדיקציה אמינה ביותר, לכמות הלקוחות הפעילים של המותג. על פי Reachmail, 78% מהעוקבים אחר דף הפייסבוק של המותג – הינם לקוחות קיימים באמת. אז אימייל או פייסבוק? קימברלי מוריסון מSocialTimes טוענת שבשנת 2015, כ-60% מהמשווקים הצהירו על כוונתם להעלות את התקציב המיועד לשיווק במיל, ואילו 50% מהם הצהירו על כוונה דומה, רק בנוגע לרשתות החברתיות. ReachMail הינה תוכנה לשליחת מסרים שיווקיים. באינפוגרפיקה הבאה, הם טוענים כי למעשה, אין צורך לבחור, אלא מומלץ לשלב בין פייסבוק לשיווק במייל. שניהם, כך מסתבר, מייצרים תוצאה השווה פי כמה וכמה, מסך חלקיה. לדעתם, כדאי לשלב בין שיווק במייל לשיווק ברשתות חברתיות, משום ש: > כך ניתן להרחיב את מעגל החשיפה למותג, או למסרים השיווקיים > ניתן להגדיל את רשימת התפוצה של המותג > ניתן לנתח את קהלי היעד שהגיבו למסרים, ולמקד בהם את העשייה השיווקית
ישנן דרכים חכמות לפרוץ את הגבולות בין הרשתות החברתיות למייל, ולייצר נוכחות גלובאלית בכל אחת מהן. 1. עושים את זה פשוט אם טרם נקטתם צעדים אינטגרטיביים בין רשתות חברתיות לשיווק במייל, התחילו מהצעד הבסיסי ביותר – תנו לעולם לדעת על הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות, באמצעות המייל. Macy`s עושים זאת בדיוק כך:
2. עושים את זה קל
רוצים לזכות בשיתוף? עשו את זה קל ומפתה.מוסיפים לכל מייל, בתחתית הדף או בראשיתו, אייקונים ברורים, גדולים ומנצנצים, ומעודדים את הגולש לשתף. לחצו כאן לאתר המקור >>
3. עושים את זה מעניין דורותי פרקינס הכריזה לרשימת התפוצה שלה במייל על תחרות, הדרך להגיע אליה – בפייסבוק, והפרס – פגישת פסגה. 4. עושים את זה נוח בכל פוסט בפייסבוק, בטוויטר או בכל פלטפורמה אחרת, צרפו לינק לדף בו ניתן להירשם לרשימת התפוצה שלכם במייל, או יצרו מודעת פרסום המעודדת זאת.
5. עושים את זה חכם פייסבוק מאפשרת, באחת מהאפליקציות שלה, ליצור טופס הרשמה לרשימת התפוצה שלך במייל, על גבי הדף עצמו. Disclaimer: All the content in the original site is property of its owner. This webpage is used under the fair use doctrine and is not affiliated in any way with the original work. |
||