שיטות השיווק המצליחות בעולם - מהן ומדוע? |
מה בין "שיווק נכנס" ל"תוכן שיווקי"? (ובאנגלית זה ברור, נשמע יותר טוב.) לא מספיק שהעולם מסובך, לכל זה מצטרפים חדשות לבקרים מונחים שיווקיים חדשים, שמצריכים שליטה מלאה בחומר הנלמד, ויכולת שליפה מהירה בזמן ובמקום הנכון. יש כאלה שאחרים בנו עליהם מקצוע משגשג, יש כאלה שנעלמו כלעומת שבאו. יש מונחים מקצועיים שבכדי להגדיר אותם, נדרשו כ21 גרסאות שונות. ויש מונחים שהם כאן כדי להישאר. הנה כמה מהם: 1. Inbound marketing - שיווק "נכנס" המאמא ופאפא של השיווק, בימינו אנו. או- קריאת ההשכמה הצורמת כביכול, למתודות השיווק המסורתיות. בכל מקרה- שיטת השיווק שהולכת ומוכיחה עצמה, כיעילה והמשתלמת ביותר.
Inbound marketing הינה שיטת שיווק הוליסטית מדידה, הממירה מבקרים מזדמנים ללקוחות, ומכניסה אותם לביקור. זאת באמצעות תוכן שיווקי מותאם אישית, רלוונטי ומועיל. בעברית פשוטה- Inbound marketing הינו תוכן שמכניס פנימה ומתמקד בנכסים שבבעלות המותג, ולא יוצא החוצה לפלטפורמות פרסומיות מושכרות שהיום הן שלך, ומחר – של המתחרה ( לדוגמא - שלטי חוצות, פרסומות במדיה הדיגיטלית, המשודרת ועוד). ב Inbound marketing עוזבים את עמדת המכירה, ועוברים לעמדת השירות. נוטשים את זירת המסחר בעיתונים ובטלוויזיה, ועוברים לפלטפורמות אותן המותג מטפח כמו אתר, רשימת תפוצה, תוכן שיווקי, SEO או רשתות חברתיות. ובאמצעותן - מגישים ללקוח (עוד אפילו לפני שהינו מוגדר כלקוח, אלא כגולש או לִיד מה זה ) תוכן מעניין, שנתפר במיוחד בשבילו.
על פי HubSpot, סוכנות ה Inbound המובילה בעולם, מעגל החיים של הלקוח מורכב מפיתוי (משיכת מבקרים פנימה), המרה (הפיכת מבקר מזדמן ללִיד), סגירה ( המרת לִיד ללקוח) ועינוג מתמשך (הגשת הצעות רלוונטיות נוספות). כאשר לאורך הדרך מיושמות טכניקות שיווק מגוונות. Inbound Marketing- מה זה כן
Inbound Marketing- מה זה לא
לסיכום Inbound marketing (שיווק נכנס) לעומת Outbound marketing מעדיף להגיש תוכן אדיר, ולא פרסומות. למשוך לקוחות פנימה באמצעות מסרים רלוונטיים ומעניינים, ולא לדחוף מסרים לפנים, בצורה בוטה ומעיקה. בעיקרון, Inbound Marketing מעדיף להפתיע, ולא להפריע. אנחנו כמובן, מסכימים. 2. Content Marketing – תוכן שיווקי רבים וטובים מזהים תוכן שיווקי כ- inbound marketing, ובכך מפספסים את מלוא האפשרויות שה inbound marketing כולל. אז ראשית – הגדרה: תוכן שיווקי הינו תת קבוצה בתוך ה inbound marketing. ובהרחבה, על פי Content marketing institute – תוכן שיווקי הינו גישה שיווקית המתמקדת ביצירת והפצת תוכן ממוקד מאד, מעניין ומועיל, כשהינו מותאם אישית ורלוונטי לכל קהל יעד. מטרת הגישה הינה לפתות מבקרים מזדמנים להיכנס לפלטפורמות התוכן, להמירם ללקוחות וללוות אותם במערכת יחסים ארוכת טווח. מה זה בדיוק? מטרות מדידות של תוכן שיווקי מתמקדות ב:
איך עושים את זה?
מקורות Contently HubSpot.com AXZM |
||