לפעמים נדמה לי שהביטוי "השורה התחתונה", היא העיקר של כל מה שאני עושה:
בשורה התחתונה -- הילד הצליח במבחן, או לא? בשורה התחתונה – הצלחתי לרזות השבוע, או לא? בשורה התחתונה – הרווח הנקי עלה הרבעון, או לא?
ובישראל כמו בישראל, גם כשאני ניצבת אל מול מנהלי השיווק הסבלניים והפתוחים ביותר, שחושקים בתוכן שיווקי ומוכנים לתהליך ארוך, תמיד תופיע השאלה: "בשורה התחתונה, נצליח להביא עוד מכירות, או לא?"
אז כן. אתם תצליחו להביא עוד מכירות. אבל זה לא יקרה מחר. וגם לא בעוד שבוע. ייתכן שגם לא בעוד חודש. בשביל זה, יש פרסומות.
אבל אם כבר התגנב ללבכם ספק קטן, בנוגע ליעילות הפרסומות לעומת תוכן שיווקי, הישארו איתי עוד רגע אחד.
תראו, כולנו מרגישים את זה. קשה יותר ויותר לעשות מהלכי מכירה מוצלחים.
הקהל, לא רק שאינו מעוניין לשמוע מה יש לנו להציע, אלא בורח ממסרי מכירה כמו מאש.
אבל תוכן שיווקי, הוא מהלך שדורש מכם אמונה ו- ס ב ל נ ו ת.
בתמורה, הוא ייתן המון:
1. תוכן שיווקי ישפר את התדמית של הארגון שלכם
61% מהצרכנים מעדיפים לרכוש ממותג, רק לאחר שלמדו עליו מתוך סדרה של כתבות מועילות, ולא פרסומות. זאת משום שבעיניהם מותג המשקיע בתוכן – הוא מותג המשקיע בלקוחות. 2. תוכן שיווקי יביא עוד גולשים לאתר שלכם, וימיר לידים ללקוחות
לאתרים עם בלוגים פעילים קרוב ל - 450% יותר דפים מאונדקסים (!), עם המרות גולשים הגדולות פי 6, מאתרים ללא תוכן שיווקי מתעדכן.
3. תוכן שיווקי יביא ל ROI חיובי. מאד.
פעילות inbound (כלומר, תוכן שיווקי) מייצרת פי 3 לידיםיותר, עם עלויות תפעול קטנות ב-62%, מאשר פעילות שיווק מסורתית (אהמ, פרסומות).
4. ובקול גדול: ב ש ו ר ה ה ת ח ת ו נ ה, תוכן שיווקי מגדיל מכירות.
עם תוכן:
> יותר ויותר אנשים מודעים למותג, העסק או הארגון שלכם
> פניות ראשוניות (לידים) מומרות ללקוחות שאוהבים אתכם, ואם תעבדו נכון - לשגרירים שמעבירים את זה הלאה
> תעבורה איכותית, ייחודית ומסוקרנת מגיעה לאתר שלכם
> המותג שלכם נבנה כסמכותי, מקצועי וכזה שיודע על מה הוא מדבר (וכדאי לשמוע לו)
> קהל וקהילה מתגבשים, מתחברים למסרים ומצפים לשמוע מכם עוד
וכל זה גבירותיי ורבותיי, שווה ל כ ס ף. אז איך אפשר לעשות שימוש בתוכן שיווקי, כדי להגדיל מכירות כבר מחר ב-3 צעדים?
צעד מספר 1: שבו, והתחילו לייצר תוכן
יודעת. זה נשמע לכם כמו "יאדה יאדה, ברור שזה מה שתגידי", אז הנה. אמרתי.
אין מנוס. אין לכם ברירה אלא להתחיל לייצר תוכן.
הקאץ`? להתחיל לייצר תוכן – זה קל. להתחיל לייצר תוכן, להמשיך לעשות את זה ולראות מזה רווח – זה גם קל! אבל כאן כבר צריך לדעת איך עושים את זה. אסטרטגיית תוכן שיווקי היא מקום טוב להתחיל בו.
למה זה כדאי?
בתור התחלה, אסטרטגיית תוכן שיווקי תדאג שלא רק תדעו מה אתם כותבים בעוד חצי שנה מהיום, אלא גם תתחילו לראות תוצאות שאפשר למדוד.
לא יודעים על מה לכתוב?
על אף שאמליץ שלא להתחיל ליצור תוכן לפני שמגדירים אסטרטגיה ברורה, אני חייבת להראות לכם את הכלי המדהים הזה של HUBSPOT, ליצירת רעיונות ליותר מ250 תכנים, שאם נוריד שבתות, מועדים ושאר ימי תירוצים, זה רעיון תוכן לכמעט כל יום בשנה!
צעד מספר 2: אזרו אומץ (והתמדה), והתחילו לשווק תוכן במייל
שיווק במייל, שהינו אחד הכלים העיקריים בתוכן שיווקי, מעולם לא היה חזק יותר, יעיל יותר או רווחי יותר.
כן, בהחלט שווה להתגבר על הבושה, אם עוד נותרה כזו.
נכון להיום, קיימות בעולם 4.3 ביליון תיבות מייל פעילות, מאחוריהן עומדים אנשים המעוניינים מאד, לשמוע מה יש למותג החביב עליהם לומר. אולי זה יהיה המותג שלכם.
למעשה, 72% מהאנשים מעדיפים לקבל הצעות ופרסומות במייל, על פני הרשת החברתית.
בנוסף, קל מאד למדוד ביצועים של קמפיינים לשיווק במייל באמצעות KPI`s, לשנות גרסאות, לנסות ולטעות ולבצע אופטימיזציה מסביב לשעון. עד שעולים על הנוסחה המנצחת.
צעד מספר 3: ציידו את הציידים, אופס, אנשי המכירות בתוכן. הרבה תוכן.
אתם - אוהבים שמוכרים לכם? למה מי כן?
ואנשי מכירות כמו אנשי מכירות, מגיעים למעמד המכירה במלוא התנופה, ציידים נו, ונהדפים היטב בחזרה.
תוכן שיווקי מרכך את הפנייה ובמקום למכור, הוא מבקש רשות למכור, עם הרבה תועלות וחיזוקים חיוביים. ואת זה, אנשים אוהבים.
עובדה: 47% מהלקוחות הפוטנציאליים נדרשו ללא פחות מ-3 נכסי תוכן, לפני שהסכימו לפגוש את איש המכירות.
לדוגמא, נכס תוכן מספר 1: פנייה טלפונית או כתובה המעלה את הצורך ומעוררת את המודעות, נכס תוכן מספר 2: אינפוגרפיקה או סרטון המספקים עוד מידע ומעמיקים את הצורך, נכס תוכן מספר 3: מסמך עבה יותר כגון eBook מצגות או אפילו הדגמה חינמית, המושכים את הלקוח הפוטנציאלי עמוק יותר במשפך.
למה זה כדאי?
כאשר מציידים את אנשי המכירות עם נכסי תוכן שיווקי מדויקים, אנשי המכירות מקבלים כנפיים, מאמצי המכירות מוכפלים – וגם התוצאות.
white papers, קריאה לפעולה, פרופילים שיווקיים, מצגות, DEMO, מסמכי השוואה, עדויות – כל אלו נכסי תוכן הנכתבים בהתאם לשלב, במסע הרכישה של הגולש. ועושים קסמים.
ספקו אותם לאנשי המכירות, וצפו גידול ברווחים.
לבניית מנגנון תוכן מכירתי מותאם בדיוק לארגון שלכם צרו קשר עכשיו.