מדי כמה שנים (בדרך כלל בתזמון הקשור נחרצות לחופשות הלידה) אני כותבת מחדש את מודעות האדוורדס שלי.
אולי זה קשור בחוסר שינה. אולי זה קשור במסקנות הנובעות מבהייה חסרת תכלית, בעודי מקפלת כביסה. בכל מקרה, כשחקרתי את הנוסח הנוכחי של המודעה שלי ל"כתיבה שיווקית", נזכרתי עד כמה מאתגרת המשימה, לכתוב את מודעת האדוורדס המושלמת.
> מעבר למגבלות הידועות של גוגל על מספר התווים, > והאיסור להשתמש במילות מכירה,
הרי שהודות ל"כלי מילות המפתח" וכלי "הכנסת מילות מפתח" (Keyword insertion), כל המודעות של כל המתחרים, נראות למעשה, אותו הדבר.
לאחרונה, בשל התוספת החדשה למשפחה מעבר למספר 4, (הנה היא כאן:)
(הכלבה הזו רק בת 3 חודשים כאן בתמונה. לאן כל זה עוד יכול לגדול, אני שואלת?!)
תחומי העניין החדשים שלי נראים כך:
הוא שאמרתי. כל המודעות - אותו הדבר.
במקביל להתעניינותי הגוברת במזון לכלבים, בדקתי את המודעות הקיימות אצלי במערכת, אלו שזורמות כבר מלא מלא שנים.
תחת מילות המפתח "כתיבה שיווקית", להתפלצותי כי רבה, נתגלה הממצא הבא:
וחוץ מלתפוס את הראש בין הידיים, ולסנן "פדיחה", כבר לא נותר לי הרבה מה לעשות.
איזה שעמום.
האם אני היא זו, שיצרה את פיסת השבלונה הדהויה הזו, מלפני 5 שנים?
הלא, אם הגולש הגיע עד למודעה שלי – ברור שהוא זקוק לכתיבה שיווקית. אחרת מדוע הגיע לדף התוצאות מלכתחילה?
לאור הראיות המפלילות, החלטתי שכנראה, אין הרבה מה לעשות. מצב קיצוני מצריך פעולה קיצונית.
מחוק נמחקו כל המודעות הישנות, ומהר נכתבו חדשות. לכתוב את מודעת האדוורדס המושלמת - זה חשוב.
כאמור, גוגל מערימה ים של קשיים, בדרך למודעה שתזכה לאישור הנכסף.
בנוסף, התחרות על מילות המפתח אינה עושה את החיים פשוטים.
בנוסף # 2 – קשיי הקשב והריכוז, והעיוורון המתפתח של הגולשים למודעות ממומנות, אינם עושות את חיי קלים, גם כן. יחד עם זאת, אני, כמו עוד המון עסקים אחרים, חבים את חיינו העסקיים, לפחות בשלבים הראשוניים של העסק – לגוגל אדוורדס.
> משם הגיעו הלידים הכי טובים (עם הרבה מאד זבליים, מודה) > משם הגיעו הלקוחות הכי נאמנים, > ומשם חדר חמצן לעסק, בזמנים בהם היינו זקוקה לכך.
לכן, אני מתעכבת מאד, על יצירת הניסוחים הטובים ביותר שאני מסוגלת לנפק, למודעות אדוורדס.
אחרי הכל, הן אלו שיביאו לי את ההרפתקה העסקית הבאה.
והמסקנות הבאות עזרו לי לעשות את זה טוב: (עד שאשנה את הניסוח שוב, כמובן)
מסקנה מס` 1: מה הגולש בעצם רוצה ממך?
עובדה: הגולש מחפש "כתיבה שיווקית". למעשה, על פי כלי מילות המפתח של גוגל, 520 מחפשים את הביטוי הזה, מדי חודש בחודשו. מגניב!
אם כך, מה אני יודעת על הגולש?
> ברור שהוא צריך כתיבה שיווקית במחיר הוגן > די מובן שהוא רוצה כתיבה שיווקית שתשכנע > ומן הסתם הוא זקוק לכתיבה שיווקית עסקית
לכן כותרת בסגנון של "זקוק לכתיבה שיווקית?" או "כתיבה שיווקית אפקטיבית" – זה פשוט בזבוז מעצבן, העוסק במובן מאליו. אז מה הוא באמת רוצה?
הגולש למעשה, באמצעות כתיבה שיווקית, רוצה:
> להיות ראשון בדף התוצאות של גוגל
> לבלוט מעל המתחרים
> להגדיל את כמות הלקוחות
> להתמקד במה שהוא עושה הכי טוב, ולהפסיק להתאמץ כל כך לשווק את זה. אאוריקה!
כך שבמקום לדבר על התכונות של השירות (כתיבה שיווקית אפקטיבית, לדוגמא) - התחלתי לדבר על המטרה הסופית של השירות.
המסקנה הזו הובילה אותי לנסות את הניסוח הבא:
גם זה לא עשה לי את זה.
ואז ניסיתי את:
וזו המודעה שמניבה לי, נכון לעכשיו, את תוצאות ההמרה הטובות ביותר.
מסקנה מס` 2: דבר אלי במספרים
כלל ידוע בכתיבה שיווקית, הוא לגוון ככל הניתן את הטקסט המילולי בפיסוק, מספרים, גרשיים, כתב בולט, שינוי גודל ועוד.
בקיצור, כל מה שלא נראה כמו עוד מילה.
אם עושים את כל זה במינון נכון, הרי שקל וכיף יותר עבור הגולש, לעכל את התוכן.
יישמתי את הטיפ הזה גם ביצירת המודעה לאדוורדס:
מסקנה מס` 3: דבר אלי אישית
אין צורך לומר עד כמה חשוב לדבר ישיר, נכון?
כאן שילבתי בין ההכרח לשלב את מילות המפתח בכותרת, לבין פניה אישית לוחצת.
וגם -
מסקנה מס` 4: וקצת תעוזה (או שוויץ) לא יזיקו
כל מילה מיותרת.
ואם כתיבת המודעה המושלמת גורמת לכם להתפתל – צרו קשר. ביננו, תמיד יותר קל לעשות את זה לאחרים מאשר לעצמך, לא?