בתקופה האחרונה אני כל כך משוכנעת בצדקת דרכו של ה- inbound, התוכן השיווקי והכתיבה השיווקית - כשחקנים מנצחים שלא צריכים טובות מאף אחד אחר.
ואז, (תודה ליעד- מנהלת השיווק של "מרכז שפיס היימן"), קיבלתי את: "תגידי, איך את חושבת שארוויח כסף, אם כל ההתנהלות שלי פילנטרופית, מועילה ותורמת לטווח ארוך? הא?!!?!"
ואז קלטתי.
הלכתי רחוק מדי.
שיווקתי חזק מדי את הרעיון הרומנטי, של מותג אנושי, שעוזר ללקוחותיו ומספק ערך ותועלת ועניין לנצח.
בעוד שגם אם כל זה טוב, ונעים, ובהחלט 2016 -עדיין כל עסק צריך להכניס חמצן. ועכשיו.
כל זה הביא אותי להיזכר בסרטון המופלא של הרב זינגר, ראש ישיבת מקור חיים, בפרויקט ליבא המופלא:
עד כמה הפרנסה, היא פועל יוצא וישיר של העבודה?
ובעולם שלי:
עד כמה העבודה- האסטרטגיה, הקריאייטיב, החשיבה המאמצת על בידול, מתוגמלת בסופו של דבר בפרנסה – לייקים, אחוזי המרה משופרים, נתוני צפייה גדלים והולכים?
וגם - האם "העבודה" מבוצעת אך ורק, בכדי לזכות בגמול מידי? האם אין משמעות לעשייה השיווקית, לבירור, לחידוד המסרים, ליצירת זהות קצת שונה מכל הבלאגן סביב?
והכי חשוב - האם מותג יכול להישען רק על מתודת inbound? לא יכולתי שלא לתהות.
חיטוט מהיר ברשת הביא אותי למסקנה: השיווק הישיר (Direct Marketing), זה שהפוך לגמרי מה- inbound אותו אני משווקת בעמל כה רב, עדיין לא מת.
ההפך, מי שחושב כך, טועה ובגדול.
שיווק ישיר הינו חלק בלתי נפרד ממערך השיווק של העסק, אפילו אם העסק מאוהב קשות ברעיון הinbound.
הוא גיבור על:
> הוא כנה. > הוא אינו מתבייש > הוא מצהיר באופן ברור: "שים לב, אני כאן בכדי להציע לך משהו".
בשל כל זה, ובשל העובדה שלעולַם נמאס מפרסומות, שיווק ישיר סובל מבעיות תדמית, ולא בצדק.
פוּ ס משחק, אפשר הסבר שניה? מה זה שיווק ישיר ו- inbound?
direct marketing (שיווק ישיר) – הינו פניה ישירה שמטרתה קבלת גמול מידי, בפגישה, מייל, מכתב מכירה או טלפון מכירתי. המטרה – להשיג עוד לקוחות.
inbound – יצירת מערך שלם של תוכן שיווקי מדויק ורלונטי לקהלי היעד. ללא דחיפה וללא פרסומות. המטרה – לבנות מערכת יחסים ארוכה ויציבה עם הלקוחות. מדוע רוב המשווקים חוששים כל כך משיווק ישיר?
שיווק ישיר זה קשה: קשה למצוא את קהל היעד. קשה ליצור פניה ולקבל כמעט תמיד כתף קרה, התעלמות או סירוב.
קל ונעים יותר ליצור מדריך רווי תועלת, מאמר מרתק, אינפוגרפיקה מגניבה, סרטון ויראלי, שכל כולם מראים לעולם עד כמה קריאטיבי, הוא זה שיצר אותם.
בעולם של ימינו, בו כולנו פיתחנו עיוורון פרסומות וניסיונות מכירה – כמעט ובטלו מן העולם מכתבי המכירה, הפניות הטלפוניות, הדיוור הישיר ואולי הכי מצער – הפגישות האישיות.
עד שלא קיבלתי צלצול השכמה, גם אני, כמשווקים רבים טובים נוספים – שכחתי מהגישה. זלזלתי בה. מבלי להבין את כוחה.
למה כדאי מאד לשלב שיווק ישיר במאמצי השיווק?
תחשבו על זה.
מותג נעליים לדוגמא, עשה עבודה טובה מספיק מולכם. הבין מי אתם, יצר אתכם מערכת יחסים ארוכת טווח, ממשיך לפנק אתכם בגוּדיז ותועלות, והנה אתם - הפכתם מגולשים זרים ללקוחות, ומלקוחות לשגרירים.
"אין על הנעליים שלהם, נשבעת לך. את חייבת כאלה גם". מוּכר?
ול-inbound הידד.
אבל.
או אז קיבלתם הצעה מפתה מאד. ישירה מאד. חכמה ומדויקת. ממותג נעליים אחר.
מחיר פסיכי. דוגמת הדפס מדהימה. ליין בלעדי ומוגבל עד מאד של מעצב סלב, ורק עבור המותג.
לא תנסו? אז במה לבחור – שיווק ישיר או שיווק "מתנחמד"?
לא לבחור. לשלב. אני אוהבת לקרוא לזה 30-70.
70% inbound: העבודה: אופטימיזציה של האתר, יצירת תוכן טרי ואיכותי בבלוג, יצירת מחוללי לידים, וכל זה מסביב לשעון. הפרנסה: פיתוי זרים, המרתם ללקוחות, סגירת מכירה ושימור.
30% direct marketing : העבודה: מכתבי מכירה, דיוור ישיר, חתירה לפגישות ויצירת קשר בטלפון. הפרנסה: עידוד תגובה מידית, יצירת מודעות, גידול בכמות הפניות, והכי חשוב – לעשות שימוש מושכל בלידים שהתקבלו לשימוש עתידי.
אבל מה חשוב לזכור?
המלך הוא הinbound. עדיין. והdirect הוא נתינו הנאמן, שחייב ליישר קו: עם התדמית, סגנון הכתיבה, קהלי היעד, תועלות המותג, ולכל מה שהוגדר בשלב האסטרטגיה, הרבה לפני שחשבתם להוציא מכתב מכירה על מוצר מסוים.
רוצים לדעת עוד על direct inbound? צרו קשר, ונספר לכם על תוכן שיווקי, שיווק נועז, יעילות וביצועים מעולים.