נעשה את זה קצר. אם אתם כבר עושים תוכן - זה מעולה, אבל, ותמיד יש אבל, המציאות מראה, שרק ארגונים שיש להם פעילות תוכן מובנית, מתועדת, מנוטרת ומדידה (בקיצור, מנוהלת), הצליחו להפוך את התוכן שלהם מהוצאה - - לנכס מניב.
ובואו נודה כולנו, תוכן כרגע זו הוצאה די מעיקה. (לא שיש לנו ברירה. העולם צורך תוכן בכמות מטורפת - ואנחנו כאן כדי לדלבר).
אז כדי לעזור לאלו שעוסקים בתוכן ואלה האחראים עליהם (כלומר, מנהלי שיווק, מנהלי דיגיטל, מנהלי מוצר ועוד כמה מנהלים מותשים), להבין בדיוק היכן הם עומדים -
קבלו אותו.
מבחן אוריינטציה קצר שיעזור לכם להבין מה מצב התוכן שלכם בארגון.
מה אתם צריכים לעשות? לענות על השאלות. מסקנות? בסוף.
ועכשיו נעבור, למבחן התוכן הגדול
שאלה מספר 1: האם מבנה התוכן שלכם מאורגן על פי מודל אשכולות הנושא (Pillar-Cluster)?
1. מבנה מודל אשכולות הנושא נחקר על ידינו עמוקות, מיושם ביום יום ובזכותו - - הצלחנו להגיע לתוצאות SEO עליהן רק יכולנו לחלום בעבר.
2. שמענו על המודל המהפכני, אנחנו מתכוונים לבצע זאת במהלך השנה.
3. אממ... יכולים לחזור על השאלה? שאלה מספר 2: האם נכסי התוכן שלכם בנויים ומיוצרים על בסיס מטריצת התוכן השיווקי (Content matrix)?
1. מטריצת התוכן השיווקי תלויה על הלוח של כל אחד מהעוסקים בתוכן בארגון, ובזכות 4 המוטיבציות המופיעות בה, כמו גם הצעות לנכסי תוכן רלוונטיים - - הפסקנו לעסוק בניחושים והתחלנו לראות תוצאות.
2. מכירים את המטריצה, והמופיע בה בהחלט עושה היגיון. מקווים ליישם בקרוב.
3. לא מכירים את המטריצה.
שאלה מספר 3: האם בצעתם ניתוח קהלים וניתוח פרסונות בטרם יצירת התכנים?
1. אנחנו מכירים את השם, הפנים, הנתונים הדמוגרפיים, החלומות והאתגרים של לפחות 5 פרסונות שיווקיות אותן הגדרנו. אנחנו מעדכנים את הדמויות ומכוונים את התוכן אליהן בול בפוני.
2. נושא ניתוח הפרסונות השיווקיות הוא אחד הבוערים כרגע בעשייה השיווקית של הארגון. אנחנו מאמינים שנגבש דמויות מוצקות בשנה הקרובה.
3. אין לנו דמויות מוגדרות, אנחנו אוהבים לכתוב לכולם.
שאלה מספר 4: האם מבנה נכסי התוכן שלכם בארגון, מרוכז ומתועד ביומן עורך (Editorial Calendar)?
1. אסטרטגית התוכן שלנו כוללת יומן עורך ובו כל התכנים בעבר ובעתיד מאורגנים לפי שם נכס התוכן, הקמפיין, סוג התוכן, המוטיבציה, מילות המפתח, מועד ההפצה ועוד. יומן העורך שקוף ומשותף בין כולם.
2. אנחנו מתחילים לאצור את כל התכנים של הארגון במסמך מסודר, ובנוסף, לתכנן קדימה יצירה של תכנים נוספים שכבר מופיעים במסמך.
3. היומן האחרון שרכשתי היה בתחילת התיכון.
שאלה מספר 5: האם נכסי התוכן שלכם בארגון נמדדים על פי מדדי ביצוע מרכזיים (KPI`s)?
1. אנחנו מודדים את ביצועי התוכן לפי מדדי ביצוע, בין היתר נפחי תנועה, יעילות תוכן ו-Engagements כדבר שבשגרה. למעשה, אנחנו מצליחים לשפר בזכותם את ביצועי התוכן משנה לשנה.
2. אנחנו בתהליך הגדרת ה-KPI`s המתאימים לפעילות התוכן שלנו, ומתחילים ליישם בשנה הקרובה.
3. קיי. פי. מה?
שאלה מספר 6: האם פעילות התוכן בארגון מנותחת במדדי החזר השקעה (ROI)? 1. אנחנו רגילים למדוד את החזר ההשקעה של פעילות התוכן בארגון על פי מדדים שונים, ביניהם עלות יצור והפצת התכנים, איכות לידים, Engagement, פעילות מדיה, SEO וכמובן – מכירות.
2. מדידת החזר ההשקעה של פעילות התוכן בארגון היא משהו שהיינו רוצים ללמוד, ואנחנו מתכוונים להקצות לכך כוח אדם.
3. פעילות התוכן שלנו דלה. אין לנו כל צורך במדידת ROI.
שאלה מספר 7: האם אתם מנצלים ערוצים שונים כדי להפיץ תוכן, ומבצעים אינטגרציה ביניהם?
1. לאחרונה פיצחנו אגוז קשה במיוחד: הקשר בין פעילות הבלוג, SEO, מדיה חברתית ושיווק במייל, אנחנו מצליחים לשלב בין כולם, לנטר ולמקסם פעילות כולם ביחד, וכל אחד לחוד.
2. אנחנו בעיצומו של תהליך הגדרת סדר פעולות ההפצה בארגון, כך שכל אחת תמנף את האחרת.
3. בשלב זה אנחנו מעלים פוסטים לבלוג בעיקר, עם קצת הפצה בפייסבוק.
שאלה מספר 8: האם הארגון מפיץ תכנים מגוונים לכל אחד משלבי המשפך השיווקי?
1. כל אחד מהתכנים שלנו מתוכנן למשוך גולשים, להמיר אותם ללקוחות לטפח אותם ולסגור מולם עסקאות. אנחנו יודעים בדיוק איזה סוג של תוכן שייך לאיזה שלב ורואים מזה תוצאות.
2. מודל ההשקה בין סוגי התוכן השונים לבין המשפך השיווקי חדש עבורנו, ואנו לומדים אותו במרץ רב.
3. אנחנו מפיצים תכנים שונים ללא סדר או היגיון מסוים.
שאלה מספר 9: האם פעילות התוכן שלכם מחוברת למערכת ניהול תוכן CMS?
1. כל פעילויות התוכן של הארגון, כולל עולמות האינבאונד המשיקים (מכירות, סושיאל, SEO, יצירת לידים, שיווק במייל, ניהול הבלוג ועוד) מחוברים זה לזה, מנוטרים ומנוהלים במערכת ניהול תוכן CMS. 2. אנחנו חושבים לחבר את פעילות התוכן בארגון למערכת ניהול תוכן, רק לא בטוחים שזה מתאים או כדאי.
3. פעילות התוכן שלנו לא מצדיקה את זה.
שאלה מספר 10: בכל מה שנוגע ליצירת התכנים בארגון – האם היא מגוונת, מספקת ובעלת סגנון אחיד?
1. כל התכנים שאנו מפיצים מיוצרים על פי ההמלצות העדכניות ביותר: אנו מיצרים למעלה מ-16 פוסטים כתובים, מצולמים ומוסרטים מדי חודש, על כולם עובר עורך תוכן ראשי לבדיקת סגנון והאחדת ההגשה.
2. התחלנו בייצור של 4 נכסי תוכן בחודש, ואנו מתכוונים להעלות את הקצב בשנה הקרובה.
3. אין לנו מספר קבוע של פוסטים בחודש. יוצרים תוכן כשיש זמן ותקציב.
כל הכבוד! עניתם על מבחן התוכן הגדול. מוכנים לתוצאות?
אם אתם מכירים את שיטות העבודה ומיישמים: אתם מדהימים.
לקחתם את ערוץ השיווק האפקטיבי ביותר בעולם והפכתם אותו למכונה ארגונית מתקתקת. אם לא תאטו בעתיד הקרוב, אתם הולכים לראות איך הארגון שלכם משאיר את כל המתחרים מאחור.
אם אתם מתכוננים ללמוד כיצד לנהל תוכן השנה: אתם בהחלט בכיוון.
המשיכו ללמוד ובעיקר לישם, התעקשו להגדיל את כמות התכנים ולהבין כיצד להפיץ בערוצים הנכונים. רווחים פיננסיים ותדמיתיים בדרך אליכם.
אם אתם לא בטוחים מהו ניהול תוכן אבל סקרנים מספיק כדי לנסות: הנה לכם פרויקט.
הרשת מלאה במדריכים, קורסים ומאמרים בנושאי תוכן שיווקי, הפצה, מדידה ואופטימיזציה. הקדישו לנושא זמן ואנרגיה, וכמו בכל דבר בחיים, עם רצון והתמדה תוכלו לחזור על המבחן הזה ולנפנף בתוצאות גבוהות יותר, חודשים ספורים מהיום.
אם אתם זקוקים לייעוץ, או מתחשק לכם את כל הטוב הזה אצלכם בארגון צרו קשר כאן
חושבים על דרכים נוספות למדידת תוכן בארגון? תנו לי לדעת
ואם אתם רוצים לדעת עוד על עולמות ניהול התוכן שהזכרתי למעלה, הירשמו לבלוג כאן, כי זה כל מה שהוא יודע לעשות:
|