איך יודעים אם יש לכם מה שדרוש, בכדי להפוך לכותבים שיווקים אדירים?
גם אם יודעים לכתוב, ונושמים שיווק, בדקו את 4 הטיפים הבאים.
אז מה עושה כותב שיווקי – לכותב שיווקי אדיר?
כתיבה שיווקית היא מקצוע מוזר.
> ראשית, היא סובלת מפיצול אישיות חמור: "אני קופירייטר? אני כותב שיווקי? יש הבדל?"
> בהמשך, סובלת מבעיות תדמית: "את לוקחת כסף על לכתוב? לכתוב למדתי ביסודי".
> ולבסוף, עלולה ללקות בעודף בטחון כרוני: "לכתוב כותרת עכשיו? מה הבעיה, יש 21 אינפוגרפיקות רק בפינטרסט, איך כותבים כותרת טובה. כל אחד יכול לעשות את זה."
לשמחתי, העולם התקדם. כיום, יותר ויותר אנשים פונים לכתיבה שיווקית מקצועית, ממש כפי שהינם פונים לעיצוב גרפי מקצועי.
בהתאמה, קהילת הכותבים השיווקיים הולכת וגדלה. וזה טוב. ממש טוב.
יחד עם זאת, בעוד כל מה שצריך בשביל לייצר כותרת סבירה זה 5 דקות וחשבון בפינטרסט, כתיבה שיווקית אדירה, דורשת מאלו העוסקים בה, קצת יותר.
כתיבה שיווקית שמכה גלים, זקוקה לפרטנר בעל תכונות מסוימות.
מאחר ולא מצאתי ברשת, ניסחתי קובץ מדויק ותמציתי, הכולל את כל הדרוש מכותב שיווקי משובח.
בדוק עצמך – איזה מין כותב שיווקי אתה?
1. האם אתה יודע לאזן בין גלישה לפעולה?
בין אם הנך מתחזק בלוג משל עצמך, או 10 בלוגים במקביל עבור הלקוחות שלך - על מנת להגיע לאאוריקה (הרגע הזה בו אתה יודע על מה תכתוב היום) נדרשת גלישה מסיבית, קריאה מסיבית וסינון מסיבי.
לא חסרים אתרים מעולים, מהם ניתן לכרות מידע. Scoop.it, Pocket, FlipBoard, רשתות חברתיות – כל אלו ועוד הרבה יותר, מפשטות ומסדרות את התוכן, ומאפשרות למיין, לתעדף או לסנן.
העניין הוא, ש3/4 מהיום הלך על גלישה. ועכשיו, מה עושים עם הדד ליין?
אז מה עושים באמת?
מעמידים שומרים: בקלנדר, ביומן פיזי, במובייל – לא משנה היכן. קובעים טווח שעות לגלישה (לא יותר משעתיים), נעזרים בשעון המעורר ובהתראות במובייל או במחשב, קובעים זמן לכתיבה בפועל, ומוודאים שהפוסט שאמור לצאת היום – אכן יצא. 2. האם אתה יודע לקחת צעד אחורה?
אחת מהסיבות שהגעתי לאן שהגעתי, היא תוצאה של אחת מהסטירות היותר כואבות שקיבלתי. מקצועית.
חטאתי בביטחון עצמי.
נכון שלימדו אותנו, אנשי השיווק המקצועיים, שבכדי להצליח אל מול הלקוח עלינו לבוא כ"מומחים"? מלוטשים, בטוחים ומגובשים?
והנה עובדה. עודף ביטחון עצמי, גם אם מוצדק, גורם לך לא להקשיב. ואם אתה לא מקשיב, אתה לא לומד. ואם אתה לא לומד, אתה לא יכול לראות כמה אתה לא רואה.
הנה עוד עובדה: הלקוח מדבר מהבטן. הלקוח, גם אם אינו איש שיווק מצוחצח, מבין יותר ממך את התעשייה.
אז מה עושים?
מקשיבים ללקוח. שמים רגע את המתודולוגיה, הנוסחה והדרך-הנכונה-לעשות-את-הדברים, בצד. מנסים להבין בין השורות: הפער בין הרצוי למצוי, ואת המקום בו תוכל לספק מענה. ואז פועלים.
3. עד כמה הראש שלך פתוח?
הכל קשור להכל. והשראה – נמצאת בהכל.
מאחר ואני שומרת על ראש פתוח כל הזמן, כל אמירה של לקוח או קולגה, סרטון, בדיחה של הילדים – חיי היומיום – הכל יכול להוות בסיס מעולה לפוסט חדש או מדריך. דוגמא? חיפשתי מדריך שילמד אותי כיצד שוזרים צמה סינית לילדה. חזרתי עם פוסט על מותג אנושי. חיפשתי מידע על רב מעניין. חזרתי עם פוסט מרתק, עם טיפים מעולים לשיווק ישיר.
אז מה עושים?
מתחילים להקשיב. ממשיכים לקרוא. פותחים את הדעת, מזהים הזדמנויות וקושרים ביניהן לבין התחום בו עוסקים. וגם - רוחצים יותר כלים (רעיונות טובים באים עם מים. בדוק.). 4. עד כמה אתה מכוון גבוה?
כותבים שיווקיים, חיות יצריות ויצירתיות שכמונו, עד כמה שנרצה ליצר את פיסת האמנות הבאה – לרוב אנו כותבים דפי אודות, מאמרים מקצועיים ופרופילי חברה. קצת משעמם, מה לעשות.
יחד עם זאת, לכוון גבוה, זה לא רק ליצור מוצר תוכן שישמח את הלקוח.
לכוון גבוה, זה להיות שאפתן בכל רגע נתון.
לרצות לשבור את השיא של דף האודות הטוב ביותר ביקום. ואחרי זה, לשבור שוב את השיא. של עצמך.
לכוון גבוה זה למצוא את האינפוגרפיקה החכמה ביותר שראית, ואז, לייצר אחת טובה יותר.
אז מה עושים?
מתייחסים לכל פיסת תוכן, גדולה או קטנה, כאילו היא מועמדת לפרס קאן – על יצירתיות, חדשנות וחשיבה חכמה.
מבצעים את שלבי המחקר והבריף ברצינות תהומית, מתחילים ליצור, ואז מחכים.
חוזרים ובודקים,
ורק אחרי שבטוחים – שולחים ללקוח.
חושבים שאתם כותבים שיווקים אדירים? צרו קשר. ייתכן ויש לכם מקום אצלנו.