כיצד כותבים דף אודות הורס? |
מה דף ה"אודות" באתר שלך בעצם אומר עליך? נחשו מה הדף הנצפה ביותר באתר? דף הבית. דוז פואה. ומה אחריו? דף האודות. אם כך, האם מונחים כגון: "חרטנו על דגלנו את ערכי החברה", "חתירה לשלמות חסרת תחרות", או רשימת הפעולות שעשיתם בעשור האחרון, על פי סדר הופעתן הכרונולוגי - מייצגים אתכם באיזשהו אופן? מדברים אל קהל היעד שלכם? ובכלל – מי מדבר ככה כיום? דף האודות הוא התמצית, הנשמה, ה"למה הגענו לכאן בכלל" של האתר שלכם. כמעט כולם כיום אינם מסתפקים במוצר או בשירות בלבד, אלא באישיות הפועלת ברקע, ברגשות המפעילים אותה, באמונות ובערכים הנותנים לה השראה. קלישאה. אבל נכון. אז איך כותבים דף אודות מנצנץ במיוחד? צעד #1: למה שלא נזרוק איזו הצהרה לחלל האוויר במילים אחרות - הכותרת. 80% מהגולשים יקראו את הכותרת בלבד, ואז יחליטו האם נאה המקום בעיניהם, אם לאו. ולכן, על פי האקדמיה לכתיבה שיווקית, מומלץ להשקיע 80% מהזמן בכתיבת הכותרת. ומהי יש בכותרת? תמצית ההבטחה, הסיבה בשלה התכנסנו, ומה יש לכם להציע – הכול בשורה אחת, ואם אפשר, בלא יותר מ6 מילים. אהה. שאלת המיליון. איך עושים את זה? > צעד # 2: מה יש לכם להציע? אלא אם כן הנכם ידוענים, כדורגלנים או דוגמניות על, הרי שמי שמבקר את דף האודות, מעוניין להכיר אתכם יותר, נכון. אולם רק באופן התורם לו עצמו. במילים אחרות, דף אודות הוא הזדמנות מצוינת, להראות לגולש כיצד ביכולתכם לעזור לו. הפסקה הראשונה של דף הבית קריטית. היא זו שתקבע האם ייווצר חיבור בין הכותב לגולש, ועד כמה ירצה להעמיק את ההיכרות. זה גם המקום לצמצם את קהל היעד, כך שמי שימשיך לעקוב – יהיה רלוונטי. והכי חשוב, זהו אחד המקומות היחידים שבכוחם לבצע פעולת המרה – ממבקר מזדמן לעוקב נאמן. איך עושים זאת נכון?
זה יכול להיעשות כך: "הי, שמי אפרת, אשת שיווק ומומחית ליצירת תוכן שיווקי אפקטיבי ברשת. אני עוזרת לעסקים קטנים ובינוניים לגדול על ידי יצירת תוכן שיווקי מקורי, מדויק ומועיל, המוגש ללקוחותיכם בהתמדה, ובכל מקום. אם אתם מאמינים בתוכן שיווקי, וביכולת שלו לעזור לעסק להתפתח – עקבו אחר הפוסטים והמאמרים המתפרסמים באתר" או "אני איתי, ואני מאמין גדול בנפש האדם. אני מאמן אישי, מנהיג רוחני, מחפש תמידי. אני מניע אנשים ממצבי בלבול ותסכול אל עבר חיים מלאים, מלאי תשוקה ושמחת חיים. אם גם אתם מבקשים להצטרף לקהילה היוצקת טעם ומיקוד בחיי היומיום, וודאי תרגישו כאן בנוח". צעד #3: מי אתם ואיך (או למה) הגעתם הנה לא, עדיין לא. זה עדיין לא המקום לשחרר את הבלמים ולתת דרור לכל הישגיכם בחיים (כולל התודה להורים שהביאו עד הלום). הגולש בשלב זה עדיין ספקן, וגם אם אהב את מה שראה עד עתה, מלאכת השכנוע עדיין בעינה עומדת. יחד עם זאת הגולשים כמהים לסיפור טוב. כזה שיטלטל אותם קלות, יגע בהם ויגרום להם אמפתיה וסימפתיה. ניתן לדוגמא להסביר: " את "כהן קבלני עפר" הקים הסבא-רבא אמציה לפני כ90 שנה, עם הגיעו ארצה. ברגע בו נגעו רגליו באדמת ישראל, גמלה בליבו ההחלטה לתרום לבנית הארץ. גם אם עברו מאז ימים רבים, אנחנו עדיין שותפים לחלום." כך, אפילו אם מדובר בקונצרן ענק עתיר עובדים, קל וחומר באתר של אדם אחד – הסיפור האישי הוא זה המייצר את הייחוד. בסופו של דבר, אנשים מחוברים לאנשים. ואנשים הם אלו המיוצגים על ידי עסקים. צעד #4: למה שיאמינו לכם צוללים עוד כמה מטרים עמוק יותר. בכל מערכת יחסים, אמון הוא המרכיב החשוב ביותר. ומאחר ואתם והגולש עדיין מצויים בשלבי הגישוש, הפסקה הבאה היא מקום מעולה לציין הישגים משמעותיים שצברתם לאורך הדרך, בניסוח מעודן וחכם. לדוגמא, " אנחנו גאים להיבחר שנה אחר שנה, כספקי התוכן של חברת דירוג בינלאומית מובילה, לה אנו כותבים את מדריך 500 העסקים המובילים בעולם. בנוסף, אנו שמחים עם הצטרפותם של כ100 עוקבים חדשים מדי שבוע, לרשימת התפוצה ההולכת וגדלה שלנו". צעד #5: מי אתם. סוף סוף. זהו. אתם והגולש בשלים מספיק, בשביל לחשוף עוד קצת מידע. אבל – הימנעו מאהבה עצמית משתפכת, פליז. את כל המידע, כולל השכלה, ניסיון, חלומות ושאיפות (וכן – פרט או שניים על תחביבים, משפחה אם תרצו, או דברים מטורפים שעשיתם) – ציינו במינון נמוך, ולו רק לשרת את השאיפה לחזק את מערכת היחסים המתהווה. צעד #6: הי! רק אל תשכחו לשם מה יצרנו את כל הטוב הזה אתרים רבים מדי נמנעים מלהדגיש את הקריאה לפעולה – הצעד הבא שהינו לרוב הרשמה לרשימת תפוצה – משום שאינם רוצים "למכור". שטויות! אנשים הגיעו לאתר או לבלוג, משום שעניתם על צורך מסוים. ואתם יכולים להמשיך ולסייע להם. כל שנותר לעשות הוא להראות להם כיצד, לדוגמא: " 5 הדרכים לייצר תוכן טרי ואיכותי מדי שבוע" " 10 הסודות של האנשים המאושרים ביותר בעולם" " כיצד ליצור משמעות בחייך, גם אם זמנך הפנוי עומד על 10 דקות ביום" מהם 5 האלמנטים בדף הבית עליהם אסור לוותר?> |
||