ב-4 צעדים בלבד - כיצד יוצרים מסרים אפקטיביים במייל? |
כיצד יוצרים מסרים אפקטיביים במייל? עסקים הם יצורים דינמיים. מבצע עונתי, מאמר חדש באתר, הישג בולט שתרצו להדגיש - כל אלה מתרחשים תדיר, ומשפיעים רבות על הדרך בה נתפס המותג. מהי הדרך הטובה ביותר לתת לעולם לדעת מכל הטוב הזה?
מדוע? אנשים אוהבים תשומת לב, ואם זו ניתנת בצורה אישית, במינון ובעוצמה הנכונים – קורה לא פחות מקסם. וזה בדיוק הרעיון בשיווק במייל. הגולש מצא אותך רלוונטי מספיק לשלב זה, ונתן רשות להיכנס פנימה. וזה מצוין. אבל. שימוש במילים לא נכונות, גישה מעצבנת ומינון שאינו מאוזן, יגרמו לנטישה המונית. במקרה גרוע יותר, גם להמלצה רעה. כיצד משפרים את אחוזי הפתיחה והתגובה למייל השיווקי? אנחנו אנשי תוכן. לפיכך אנו בטוחים, ובכן, שהדבר קשור כמובן לתוכן. 1. שורת הכותרת שורת הכותרת - האלמנט הראשון אותו רואה הגולש. זה שיקבע מה יעלה בגורל המייל שנשלח. עליה להיות אטרקטיבית, קצרה ומסקרנת מאד. חברת הדיוור mailchimp.com סיכמה זאת כך: "שורת הנושא הטובה ביותר מספרת מה יש בפנים, ולא מוכרת זאת." אמן. דוגמאות לשורת כותרת מוצלחת:
מי אתה, השולח? והאם הנך מתכוון לשגר לי הצעות ארוכות, בלתי קשורות וזוללות זמן? יש לשים לב היטב לאופן שבו נכתבת זהות השולח: >במידה ומדובר באדם פרטי, יש לצרף את שמו ותיאור מדויק. >במידה ומדובר בחברה יש לצרף לשמה, מילים המתארות את תחום העיסוק או המומחיות. בכל מקרה אחר, הדרך לזריקת המייל לפח ולתמיד – קצרה מאד. 3. ההצעה לגולש אין זמן, ופחות מכך – סבלנות. האם הדוא"ל שלך שווה את הזמן שלו? בכדי לענות בחיוב, על ההצעה הכתובה בגוף המייל להיות תמציתית, מדויקת ורלוונטית. לא בטוחים לגבי תוכן ההצעה? נסו את השאלות הבאות: > האם אני מציע ערך ותועלת? > האם אני מציע ידע חדש ועדכני? > האם ההצעה קלה להבנה, כתובה בשפה נכונה? >האם גיוונתי את ההצעה הזו מאלו שקדמו לה? 4. מבנה המייל: אלמנטים שכדאי לחשוב עליהם הינם: Header – חלקו העליון של המייל המכיל את הלוגו, TagLine, תיאור קצר כותרות הראשיות – הדבר הראשון אותו פוגשים כותרות הביניים – המפרקות את התוכן לחלקים קלים לעיכול תוספים ויזואליים- תמונה או סרטון, אייקונים ועוד גוף התוכן – השפה, כתיבה בבולטים, גיוון בנראות הטקסט ועוד הFooter – החלק התחתון ובו הקריאה לפעולה, פרטי קשר, אתר, איקונים לרשתות חברתיות, unsubscribe ועוד. ודבר אחד אחרון. אל תשתלו תמונה בחלקו העליון של המייל! האזור העליון של המייל שלכם, סוּפר חשוב. שרתי הדואר אינם מורידים תמונות מרצונם החופשי, וזקוקים לפעולה יזומה שלכם. יוצא שהתמונה שנשתלה בחלק העליו, אינה מוצגת. ומה במקומה? כלום, בעצם. וכלום, כידוע, לא עושה רושם מי יודע מה. נצלו את האזור החשוב לפסקה שיווקית קטנה ומעניינת. מלל "חי", לא תמונה. עשו שימוש בפניה אישית נוספת, העלאת בעיה ורמז לגבי הפתרון. רוצים לראות כיצד זה נעשה? |
||