יש מצב שאתם כותבים שורת נושא משעממת? |
מה הדבר הכי הכי חשוב בדואר האלקטרוני השיווקי שלך? הדבר שהכי קצר בו. אבל כמה קטן, ככה ענק הפוטנציאל שבו. שורת הנושא. אין הכוונה לכותרת בגוף המייל עצמו. אלא לאותה שורה המופיעה לצדו של שם השולח, יחד עם עוד המון אחרות מלמעלה ומלמטה ב-inbox. שורת הנושא. כולה כמה מילים, והאפקט לא פחות ממדהים. עכשיו חזרו לתיבת המייל שלכם, וסרקו את הנעשה בה ב24 שעות האחרונות. נפו את כל אלו שהגיעו מהמשפחה, עבודה וחברים. (לא קשה. ממילא אין כאלו הרבה בהשוואה ל-). מה שנשאר. הצעות, פרסומות, הבטחות ופיתויים. מה שמאכילים אותנו עשרות המותגים, שהצליחו לחלץ מאתנו את כתובת המייל. ומי מכל אלו, ששלח ב24 שעות האחרונות, הניע אתכם לסוג של תזוזה? ועכשיו, שאלו עצמכם למה דווקא הם. אולי זה בגלל, שהם שלחו דבר מה רלוונטי לו חיכיתם (כמו ספר או מדריך חינמי תמורת ההרשמה), או מבצע שמאד עניין אתכם בעבר וכעת הגיח בשנית, או הצעה שקשה היה לסרב לה כי היא מתרחשת רק היום? ואולי זה רק בגלל, ששורת הנושא כללה את השם שלכם. וזה תמיד נחמד. הנה כיצד עושים זאת נכון: 1. לא ארוך, לא קצר. מדויק. שורת הכותרת מכילה את תמצית ההבטחה שלכם לעולם. כאן זה לא המקום למשחקי מילים, תהיות או תעלומות. בטח שלא למשחקי מילים משנות ה-80. ("בחוץ קר? אצלנו לוהט"). יש לכם מה לומר? פשוט תגידו. "הפיצה שלנו נבחרה לטובה ביותר על ידי חיילי מחנה 80. רוצים לטעום גם מהפלא הזה?" 2. דע מול מי אתה עובד מי אינו אוהב שקוראים בשמו? ומי אינו אוהב שדואגים לו? מערכות הדיוור מציעות פונקציה פשוטה להפיכת כל מייל כללי – לאישי. נצלו זאת. "לפיצה הזאת, אפרת, אפילו את לא יכולה לסרב". ולא רק. שימו לב למסר הבא, שלוקח בחשבון את מרכיב השעה. "20:00 ועדיין טוחן עבודה במשרד? פיצה חמה וטעימה תיתן לך יופי של בוסט" או מסר שלוקח בחשבון את המיקום הגאוגרפי של הלקוחות (וזה כל כך אפשרי כיום): " בררר....קר ברמת הגולן היום. קבלו פיצה חמה ו50% על כל דמי המשלוח - רק בגולן ובסביבה!" 3. יש מצב שלא רוצים שאגיב? הרבה יותר מדי מותגים ועסקים, פוטרים עצמם מאחריות על ידי אפשרות הnoreply. למה? רגע, לא אתם שלחתם מייל אלי? אם כן, מדוע אין ניתן לקיים דו שיח על העניין? ובכלל, נוצר הרושם כי המותג ששלח את המסר, אינו נשלט על ידי בני אדם. הלו? יש מישהו בבית? האפשרות ליצור דיון ושיחת המשך, היא היא אלפיים ומה-שלא-תהיה-השנה-בה-אנו-חיים-כעת. דיון הדדי זה שם המשחק. היכולת להגיב במהירות ובחכמה, משפיעה עמוקות על חווית המותג. ועם שפע הכלים לניהול תוכן, זה גם קל. 4. גבולות זה בעצם גם טוב מדי יום קהל היעד שלכם, מקבל עשרות הצעות מפתות לשיפור החיים. מאחר וזו שלכם טובה במיוחד, הרי שחבל לתת לה לזרום במורד הזרם ולהפוך לקצף, במקום כסף (אחח זה היה טוב). ובכן, איך עושים זאת? גבולות. הגבילו את ההצעה למספר שעות מסוים, לאזור גאוגרפי או בכל צורה יצירתית אחרת. " מי רוצה גלידה יחד עם הפיצה שלו? אתם! ורק לשעה הקרובה. מ-ע-כ-ש-י-ו!" או "24 שעות למבצע שלא היה ולא יהיה עוד הרבהההה זמן!" או "והערב, החלטנו לפנק את האנשים הטובים של פתח תקווה ב50% הנחה על המגש החמישי!" ועכשיו, קומו, וצרו לכם שורת נושא מהממת. לא יודעים איך? |
||