רוצים למכור ברשתות החברתיות? כך זה נעשה נכון |
"הי, מאיפה זה?" ועל איך שפעם, כל מה שרצינו אנחנו המשווקים, בעלי העסקים והמותגים - זה למכור קצת יותר. בהמשך, "להתחבר" ללקוח ולדבר איתו כאילו הוא חבר. אחר כך, לאסוף כמה שיותר לייקים. ועכשיו, כל מה שאנחנו רוצים, (ואגב גם יכולים) זה להפוך את הלייק הזה, לעגלת קניות מלאה. אל נא תאמרו ecommerce. זה כל כך 2014. מהיום, אמרו social commerce. אמנם בחיתולים, אבל סמכו על המשווקים של היום, על תאוות הקניות הבלתי נדלית וכה קלה לביצוע של כולנו, ובעיקר – על החיים "החברתיים" שיצרנו לעצמנו. המפגש בין כל אלו מוליד דרך חדשה לנהל קניות. על הדרך. כאילו. איך זה נראה אתם שואלים? אז נכנסתם לפיד לראות מה החדש של הפובליציסט/זמר/פוליטיקאי/סלב החביב עליכם ליום זה. במקרה, נתקלתם במודעת פרסומת או פוסט תמים שבמקרה עוסק באותו נושא אותו חקרתם ברשת לאחרונה (דהיינו, בדקות האחרונות). עד כאן ידוע. אבל, בתחתיתה של אותה מודעה, מופיעים הLIKE והSHARE המוכרים, ולצדם מופיע כפתור נוסף. BUY IT. והעולם מגיב במחיאות כפיים. "בהתחשב באופן בו מדיה חברתית אומצה על ידי הדור הצעיר, עתידות הפלטפורמות ללכוד נתח גדול יותר של סחר מקוון, אשר צפויות לגדול מ10% ל – 15% בסכום כולל של כ- 535 מיליארדי דולרים. כך שערוץ הקניות החברתיות הופך להיות מהותי ביותר" כך אומר בריאן נובאק, מתאגיד מורגן סטנלי. ואילו קימברלי גרינברגר, אנליסט בכיר בחברה טוען כי קהל שגדל וצומח הוא רק מרכיב אחד. "פלטפורמות מדיה חברתיות מאפשרות אינטראקציה אישית, הרבה מעבר לזו הקיימת בשיווק במייל. צרכנים חווים הרבה יותר מתוכן שיווקי בלבד, ואילו הקמעונאים מקבלים משוב מידי על המוצר או השירות המסופק". להקטין את החיכוך בעבר (כלומר, בשנה שעברה בערך) משווקים נאבקו עם מסלול הרכישה הידוע, הכולל ביקור הצרכן במדיה החברתית, "הידלקות" וחיבור נכסף. אולם עדיין, על מנת להשלים את תהליך הרכישה, נאלץ הגולש לעבור לאתר החברה או לכל פלטפורמה מכירתית אחרת. מעבר זה גרם לגולש לחשוב. מחשבה הולידה היסוס. היסוס הוליד נטישה מתסכלת. בשל סיבה זו ממש, פותחו אפשרויות הרכישה, בתוך הדפים במדיה החברתית. כפתורי BUY IT או Shop Now הולכים וצצים בפיד, הן בפוסטים אותנטיים, מודעות מכירה ופוסטים ממומנים. ולא רק. כיום, ניתן להקים חנויות מקוונות ממש, בתוך הדפים. איך זה נראה בפועל? בשלהי 2014 נדמה שכמעט כל הרשתות החברתיות החשובות כבר הטמיעו את ההבנה, שקיצור משפך הרכישה באמצעותן, שווה כסף. והרבה. מאז, החלו לצוץ אופציות רכישה בכל אחת מהן, והעולם, כפי שאמרנו, מגיב לא רע. > זה נראה כך בפייסבוק: http://wt.blog.ictea.com/?p=2656 http://blog.performics.com/twitter-facebook-buy-now-buttons-performance-opportunity-e-commerce-advertisers/ > או כך, בטוויטר http://blog.performics.com/twitter-facebook-buy-now-buttons-performance-opportunity-e-commerce-advertisers/ > באינסטגרם http://techcrunch.com/2015/06/02/adstagram/ > ובפינטרסט http://blog.performics.com/twitter-facebook-buy-now-buttons-performance-opportunity-e-commerce-advertisers/ אז מה הולך לקרות לנו? על פי מחקר שנערך על הטרנד הלוהט של social ecommerce על ידי sales for life בשיתוף גורמים נוספים, עולה כי קרב המשווקים החברתיים, עלה מרכיב הרווח ב63.4%, לעומת עליית רווח של 41% בלבד, של אלו המשווקים בצורות מסורתיות יותר. על פי shopify, המתמחה ביצירת אתרי סחר למותגים, רוב התנועה הצרכנים ברשתות החברתיות מגיעה מהפייסבוק, ולאחריה פינטרסט,טוויטר ויוטיוב. מה אנשים אוהבים לקנות בפייסבוק? אחוז הרכישות הרב ביותר התמקד בעולם הצילום ולאחריו בסדר יורד מוצרים מתעשיית הספורט, אקססוריז לבעלי חיים, ביגוד והנעלה, תכשיטים ועוד. לכל אלו המתלבטים, באילו פלטפורמה חברתית לבחור על מנת להגדיל נוכחות מסחרית, עולה כי התחומים הבאים אינם נשלטים על ידי פייסבוק, אלא על ידי אחיותיה הצעירות פינטרסט וטוויטר, ובהם:
מעבר להעצמת החוויה האינטראקטיבית הכוללת LIKE, שיתוף והשארת תגובה, ניתן לראות מה החברים שלך חשבו על המוצרים בחנות, וגולת הכותרת – לרכוש אותם מבלי לצאת מהדף כלל וכלל. מעבר לכך: 1. קיצור משמעותי של תהליך הרכישה 2. שיפור משמעותי של הרכישה במובייל (המאופיינת בדפוס התנהגות הססני לעומת זה המתרחש במחשב השולחני) 3. חיזוק אלמנט המידיות בביצוע כל פעולה שהיא (באמצעות כפתורי "קנה עכשיו", "הורד אפליקציה עכשיו" או "הרשם") 4. הבנה טובה יותר של דפוסי ההתנהגות של קהלי היעד (האם אוהבים לרכוש מהנייד; האם אוהבים לרכוש מיד; אילו מוצרים הם הפייבוריטס; מהו הזמן המועדף על קהל היעד לרכישה) ואולי כי חשוב 5. בשורה של ממש לעסקים קטנים ובינוניים, והזדמנות לשחק במגרש, שנשלט בעבר על ידי הגדולים ועכשיו קומו, בחרו היכן, מה ומתי – ותנו למוצר שלכם לזרוח ברשתות החברתיות. |
||